Databáze

Od Tiziana po Warhola/ Muzeum umění Olomouc 1951-2011

25. říjen 2012 do 31. březen 2013, Olomouc

Magdalena Abakanowicz, 12 sedících postav, 1974 do 1976 (plastika)

István Nádler, Aktivní žlutá, 1968 (malba)

Karel Malich, Energie, 1974 do 1975 (plastika)

VAL/ Voies et Aspectes du Lendemain, Heliopolis, 1968 do 1974 (architektura)

László Fehér, Italská scéna s andělem, 1986 (malba)

Václav Cigler, Jákobův žebřík, 1987 do 2004 (plastika)

Dóra Maurer, Kvazi-obraz 101, 1983 (malba)

Dóra Maurer, Množstevní tabule 4 (Magický čtverec), 1972 do 2008 (kombinovaná technika)
Aleš Veselý, Pavoučí věž, 1967 do 1968 (plastika)

Tadeusz Kantor, Postava zátiší, 1950 (malba)

Milan Dobeš, Pulzující rytmus - kinetický a světelný objekt, 1967 do 1968 (plastika)

László Fehér, Schody, 1989 (malba)

Jiří Kolář, Turecká lázeň, 1965 do 1969 (kombinovaná technika)

Jiří Kolář, Tři (3 vejce), 1976 (plastika)

Karel Malich, Vnitřní světlo II., 1977 (plastika)

Běla Kolářová, bez názvu (z cyklu Nádobí), 1966 (kombinovaná technika)

Běla Kolářová, bez názvu (z cyklu Nádobí), 1966 (kombinovaná technika)

Běla Kolářová, bez názvu (z cyklu Nádobí), 1966 (kombinovaná technika)

Imre Bak, Útvar III., 1969 (kombinovaná technika)

Laco Teren, Ťažký priemysel, 1988 (malba)

Výstava Od Tiziana k Warholovi je pokusem o rekapitulaci toho nejpodstatnějšího, co se na Olomoucku (ale rovněž na Kroměřížsku) odehrávalo z hlediska sbírání a vystavování výtvarného umění a uměleckého mecenátu. Historie je to bohatá a zajímavá, vždyť se tento příběh – alespoň v našem podání – začal odvíjet již v 16. století. Stékají se v něm různorodé proudy, u nichž se jednotícím prvkem stalo současné Muzeum umění Olomouc. To je totiž správcem nejen zdejších státních sbírek výtvarného umění, ale rovněž velmi obsáhlých a bohatých sbírek olomouckého arcibiskupství jak přímo v Olomouci, tak na kroměřížském zámku. Název výstavy má naznačit jak rozpětí sbírkových okruhů od starého umění po současnost, tak jejich značnou teritoriální šíři a v neposlední řadě ambice, jež zde existovaly v minulosti i dnes. Ke klenotům arcibiskupské obrazárny v Kroměříži patří jedno z nejpozoruhodnějších uměleckých děl minulosti vůbec, Tizianův obraz Apollón a Marsyas (1550–1576); jednu z nejmladších a dynamicky se rozvíjejících muzejních sbírek zase může reprezentovat autorská kniha s řadou grafických listů Andy Warhola Brillo (1975). Výstava je instalována v pěti expozičních prostorech obou olomouckých muzejních budov – v Arcidiecézním muzeu i v Muzeu moderního umění.
Nezůstane však samozřejmě jen u výstavy. Naším cílem je popularizace muzejní činnosti prostřednictvím pestré škály doprovodných akcí a také speciálních programů pro žáky a studenty všech typů škol.

Století relativity. Stálá expozice výtvarného umění 20. století (skupinová výstava, 2016)

Muzeum umění Olomouc 2011-2016